Energie rapporten, nieuwe stijl

In de afgelopen maanden hebben we, terecht, meerdere vragen ontvangen over het uitblijven van de maandelijks Energierapporten. We waren niet content met de wijze waarop dit technisch was ingericht en het beperkte inzicht wat we hiermee gaven.

We zijn de afgelopen tijd druk bezig geweest om de Energierapporten, zoals jullie die van ons gewend zijn, te optimaliseren. Ons doel daarbij was: meer en een beter inzicht in jouw verbruik. Dit is mooie, maar complexe materie. Daardoor heeft het ons helaas meer tijd gekost dan aanvankelijk beoogd, onze excuses hiervoor!

Ondertussen zijn we klaar met de voorbereidingen en zijn de nieuwe energie rapporten als beta voor iedereen beschikbaar. Je moet daarvoor wel toestemming geven om je slimme meter uit te lezen. Meld je hier aan.

3 Personen gefällt dies

Dat groene kopje is dan gasverbruik dat we niet kunnen verklaren met de OT data. Misschien worden we er in de toekomst beter in maar een kleine fout zal er altijd blijven. De weekoverzichten zijn nauwkeuriger omdat we dan het hele gasverbruik tegen OT data van een gehele dag kunnen aanleggen en er minder tijdsfouten in zitten.

Beste Kodjo, ik heb sinds paar maanden een ThermoSmart hangen en ook de Energie Rapporten geactiveerd. De Gas rapportage klopt echter van géén kant, labeling lijkt eerder verdraait. Zie screenshot; er zou in Augustus nagenoeg geen Tapwater zijn gebruikt, maar wel CV gerelateerd verbruik ...vreemd, in die periode alleen (CV) waakvlam verbruik en Tapwater (o.a. Douch/Bad) verbruik. Ik kook Elektrisch en labeling lijkt dus verkeerd, enig idee hoe het kan of hersteld kan worden?

image

Beste Erik,

We hebben hier geen andere klachten over. Ik vermoed dus dat je ketel verkeerde OpenTherm data doorgeeft. Overigens verbaast het me dat er ketels bestaan met een waakvlam en OpenTherm...

Ha Kodjo, terecht punt er is natuurlijk geen waakvlam, maar wel enig stookgedrag voor het warmhouden van het buffervat (tapwater). Tja opmerking verkeerde OpenTherm data ...voelt wel beetje als kluitje in het riet, ik zou Bosch kunnen gaan bellen / mailen, maar acht kans dat ze zeggen 'dat kan niet het is immers gestandaardiseerd protocol bla bla' groot en verwijzen naar ThermoSmart. Ik wacht eerst wel even af wat er in de rapporten gebeurt als er 'echt' CV verbruik komt.

Ik snap je reactie maar weet niet wat er mis gaat. Inderdaad geeft je ketel juiste OT data door. Misschien helpt het om de koppeling opnieuw te maken?

Heb nu ook de Reports actief, wat ik mij afvraag is, op basis waarvan berekenen jullie de kosten?

ik zou graag mijn Gas en Elektra tarieven zelf invoeren. (of kijk ik ergens overheen)

Mbt tot het energie rapport heb ik een vraag: Ik ben momenteel niet in het bezit van slimme meter(s) en ben ook niet van plan deze aan te laten sluiten. Voor het energie rapport water/gas, krijg ik hier nog wel de gewenste split in gasverbruik voor tap water en verwarming te zien?

Beste Thijs,

Zonder slimme meter krijg je in het geheel geen rapport.

Hi Kodjo,

In mijn energierapporten zijn de gegevens mbt het electriciteitsgebruik verdwenen, enig idee waar dit aan ligt?

Dank en groet,

Erwin 

Ben al enige tijd (zo,n 2 jaar) bezig om mijn slimme meter te koppelen. waarom lukt het maar niet , de verbinding tot stand te brengen. Mijn meters maken inmiddels wel verbinding met de net beheerders. (duo gebied).
Je moet thermosmart toegang geven tot de gegevens. https://www.thermosmart.nl/product/energie-rapporten/
Anmelden oder registrieren um einen Kommentar zu veröffentlichen