Energie rapporten, nieuwe stijl

In de afgelopen maanden hebben we, terecht, meerdere vragen ontvangen over het uitblijven van de maandelijks Energierapporten. We waren niet content met de wijze waarop dit technisch was ingericht en het beperkte inzicht wat we hiermee gaven.

We zijn de afgelopen tijd druk bezig geweest om de Energierapporten, zoals jullie die van ons gewend zijn, te optimaliseren. Ons doel daarbij was: meer en een beter inzicht in jouw verbruik. Dit is mooie, maar complexe materie. Daardoor heeft het ons helaas meer tijd gekost dan aanvankelijk beoogd, onze excuses hiervoor!

Ondertussen zijn we klaar met de voorbereidingen en zijn de nieuwe energie rapporten als beta voor iedereen beschikbaar. Je moet daarvoor wel toestemming geven om je slimme meter uit te lezen. Meld je hier aan.

3 personen vinden dit leuk

Hmm... opnieuw aangevraagd. Heel vreemd:

Status elektriciteitsmandaat

Deze meter is niet bekend als een slimme meter bij EDSN.

Status gasmandaat

Deze meter is niet bekend als een slimme meter bij EDSN

Snap hier niets van!

Hallo Kodjo,

Bedankt voor je reactie op mijn verbeterpunten. Ik heb een voorbeeld bijgevoegd waaraan je goed kunt zien dat de laatste balk in het overzicht ontbreekt. Die balk wordt bij jullie pas de volgende ochtend weergegeven. Dat klopt dus niet, want het betreft verbruik tussen 23.00 en 00:00 uur.

Wat betreft de taalinstelling: ik heb valide redenen waarom de taal van mijn pc/browser en mijn smartphone (voor de app) zijn ingesteld op Engels. Toch kan ik bij de meeste websites en apps kiezen voor Nederlands als ik dat wens. Is het voor jullie erg lastig om de taal niet te koppelen aan de instelling van de telefoon of de browser, maar te bepalen aan de hand van een instelling in mijn profiel???

pdf

@ Marco van der gallen,

Ik weet het niet. We moeten erin duiken. Is het een Brink?

@Jaron Blazer,

Kijk ff in de FAQ's onderaan de pagina. Daar staat er een tussen die je op weg kan helpen.

@ Hans van Drie,

Bedankt voor de grafiek, ik heb het opgeslagen. We gaan ernaar kijken. Wat betreft de taal; het is een keuze en we hebben valide redenen om het te bouwen zoals we gedaan hebben.

@Th. Taudin Chabot

bedankt voor je opmerkingen. De meeste zijn ook genoemd, zie mijn reactie eerder op Hans van Drie. De Smart Usage App is de slimme meter koppeling. de omschrijving kan inderdaad duidelijker.

@Peter Harmsen,

Vul het formulier nog eens in en kijk bij de laatste stap of je aanvraag is goedgekeurd. Zo niet, dan zit daar de fout.

@Tjeerdo

We gaan kijken of we de eenheden aan kunnen passen.

Voor wat betreft de prijzen; die staan hier: https://support.thermosmart.com/nl/support/solutions/articles/6000108713-energierapport-uitleg-

Hoi Kodjo,
Geen idee waar het fout gaat, maar ik heb echt een slimme meter. Qurrent leest deze netjes uit.
Code : 871685900003783171
Waarschijnlijk gaat er dus toch iets mis in de app?

Nog een verzoek: het zou fijn zijn als je de data van de rapporten ook zou kunnen downloaden als CSV.

Ook zou ik graag de data zoals in overview-dashboard staat over langere termijn willen kunnen bekijken en downloaden. Dus: ingestelde temperatuur, gemeten temperatuur en de buitentemperatuur. Nog fraaier natuurlijk als je - zoals bij slimme meter portal - de temperatuurgrafieken kan combineren met de verbruiksgrafieken voor gas. Dan zou je wellicht kunnen herleiden in hoeverre de temperatuur v.s. je gedrag effect heeft op je gasverbruik, zeker omdat jullie met OT-data het verschil tussen CV-gebruik en overig gebruik kunnnen laten zien.

@kodjo ja het is een bink elan heteluchtverwarming met wtw en een intergas geiser :)

herstel Brink ;)

Helaas ... nog steeds geen rapporten en de aanvraag opnieuw doen werkt ook niet ... wat kan er mis zijn?

Bij het gasverbruik is alleen het overige te zien en ik heb een remeha calenta. Kan dat kloppen of wordt dat nog anders.
Aanmelden of registreren om een reactie te posten