Nieuw onderwerp beginnen

Rare dips in de grafiek van ingestelde temperaturen.

De afgelopen 2 dagen kreeg ik in de portal deze grafiek te zien. 

image

De ingestelde temperatuur vertoont vaak een dip. Op het moment van zo'n dip zie je ook een foutmelding op de display en de status led knippert een paar keer in verschillende kleuren.

De oorzaak van deze dip is een Hikvision NVR (netwerk video recorder) die ik thuis aan het uitproberen was. Ik denk dat de NVR af en toe het netwerk scant, op zoek naar aangesloten IP camera's. Blijkbaar vindt de thermosmart dat niet prettig.

Gelukkig blijft deze NVR niet op mijn netwerk, ik was hem alleen aan het uitproberen, maar dit zou toch een probleem kunnen zijn in de gevallen waar wél een TS en een NVR in hetzelfde netwerk zitten. Ik weet niet of dit op de lange duur schade aan de TS zou kunnen veroorzaken.

1 persoon heeft dit probleem

Beste,

Hier zelfde beeld, soms 1 keer per dag soms meer.

Zonder rede gaat deze instelling naar 5°c terwijl zoiets in mijn afstelling niet voor komt.

Wat de rede hier is weet ik echter niet te plaatsen.

Mvg

Dirk

De NVR is nu uit en het beeld is weer normaal, dus weet ik zeker dat de NVR hier de problemen veroorzaakte. Overigens was het specifiek deze Hikvision NVR, want een andere (merkloze chinese) NVR gaf dit probleem niet.

Wat heb je voor apparaten in je netwerk? Iets wat af en toe de IP adressen scant? Gebeurd het alleen als een bepaald apparaat aan staat (PC, TV, NAS, mediaspeler e.d.)?

Aanmelden of registreren om een reactie te posten