Nieuw onderwerp beginnen

Google assistent

Zal ongetwijfeld vaker gevraagd zijn maar wanneer komt de integratie met google assistent? Als die er niet komt dan gaat het ding van de muur namelijk. Gr Ruud

1 persoon heeft dit probleem

Hey Ruud,

Via IFTTT  kan je de thermosmart koppelen aan de google assistent. Zie hier een voorbeeldje van een trigger waarbij de temperatuur wordt aangestuurd met de google assistant. https://ifttt.com/applets/87535090d-if-you-say-set-the-temperature-to-degrees-then-set-temperature

Hi Erwin, zou je mij als leek uit kunnen leggen hoe je precies je Thermosmart kunt koppelen aan Google Assistant en dan voornamelijk om temperatuur in te stellen via GA.

Zou een grote hulp voor mij zijn.

Bij voorbaat dank.

Hallo Eef,

Dat kan ik best doen. Daar ben ik dan nog wel even tijd voor nodig. Wellicht kan je eens kijken op de volgende thread: https://ifttt.com/search/query/thermosmart 

Hallo Erwin,

van deze laatste link de "Set temperature" gebruikt kan nu tegen mijn Google Home "Ok, Google, set temperature to 18 degrees" zeggen en GH antwoord met "Ok, setting temperature to 18 degrees" en that's it ! Aan de ThermoSmart veranderd er echter niets, geen temperatuur wordt gezet, weet niet wat er fout is.

Dank trouwens voor je antwoord.

hoi Eef,

Heb je IFTTT toegevoegd als service aan je assistant? Ik weet niet of dat de oorzaak is hoor maar wellicht helpt dat. als je in de assistant naar explore gaat kan je zoeken naar IFTTT.

Wat je verder zou kunnen proberen is om even een andere actie aanmaken met daarin Thermosmart. Als die werkt weet je in ieder geval zeker dat het niet aan dat kanaal werkt. het is voor mij even geleden dat ik dit ingeregeld heb dus weet zo niet meer wat de problemen waren die ik tegen kwam en hoe ik het een en ander heb ingeregeld. 

Verder zou je nog kunnen  kijken op het IFTTT applet scherm van thermosmart. Als het goed is zie je status:active staan wanneer je naar die service gaat en je rechtsbovenin op het tandwiel klikt.

1 persoon vindt dit leuk

Hi Erwin,

Het is mij eindelijk gelukt, ook dankzij jouw hulp ! Toch jammer dat de Thermosmart geen Google assistent

"native" ondersteunt en gebruikers daar zo'n hoop moeite voor moeten doen. Als ik alles van te voren had geweten had ik zeker voor een andere thermostaat gekozen en de Thermosmart links laten liggen.

Alsnog dus hartelijk bedankt,

Eef Hendrikx.

Google assistant wordt eindelijk ondersteund! Gister met succes mijn ThermoSmart kunnen koppelen aan de Google assistant. Kan nu ook vragen hoe warm het is in de woonkamer aan m'n Google Home, ook kan ik temperaturen uitlezen in de assistant app van Google, etc. Om hem toe te voegen, de integratie staat onder de naam : Mein Thermosmart in het Duits dus. Maar het werkt goed, inloggen aan een kamer hangen en hup het werkt.

Hallo Barry,

naar aanleiding van je bericht gelijk toegevoegd aan mijn Assistent en werkt inderdaad !

Dus bedankt voor je bericht en schijnbaar worden er toch nog steeds updates voor de Thermosmart uitgegeven. Vraag me alleen af hoe je dit ontdekt hebt. Stond dit ergens aangegeven ?

Hoi Eef,

Toevallig ontving ik een email als notificatie uit een van de andere ThermoSmart forum topics. Iemand daar had het ontdekt. Ik heb nog geen officiele communicatie gezien betreffende de integratie.

Ok, bedankt voor je reactie.

Aanmelden of registreren om een reactie te posten