Nieuw onderwerp beginnen
Uitgesteld

Zomerstand

Met een simpele knop zomerstand in kunnen schakelen Waarbij display huidige en buitentemperatuur aangeeft. Nu alleen mogelijk door programma te pauzeren, waarbij alleen het "Huisje" op het display staat. Misschien al eerder geopperd op dit userforum, maar heb dit nog niet voorbij zien komen.

6 personen vinden dit idee leuk.

Leuk idee, we houden het in gedachten.

Een zomerstandknop of beter nog een zomerstand bloktijd in de kalender lijkt me een nuttige aanvulling.

Bump.

Zit deze goed toevoeging nog in de pijplijn (zomer is alweer bijna voorbij ;-0)

Hallo Kodjo, is de zomerstand er al? Anders moet ik het hele programma wissen. 

Ik post mijn reactie ook maar hier. Ongeveer hetzelfde idee wordt in meerdere verbetersuggesties op dit forum genoemd. Het is weer tijd om de thermostaat in de zomerstand te zetten. Op de TS heb je 2 mogelijkheden: 1. je zet de TS op Pause of 2. je past je weekprogramma aan. Bij 1 krijg je een foeilelijk scherm en bij 2 ben je al je instellingen kwijt. N.B. Bij gebruik van de Pause stand tijdens vakantie of weekendje weg kan bij mij door het raam worden gezien dat de bewoners voor langere tijd afwezig zijn. Jammer dat dit als nuttig beoordeelde idee nog niet is gerealiseerd. Komop TS laat eens wat nieuws zien!

1 persoon vindt dit leuk

Heb het voorlopig opgelost door de blokken te handhaven maar de temperatuur bij te stellen. Dus een aantal blokken per dag met allemaal 18 graden. Dan weet ik aan het eind van de zomer welke blokken weer verhoogd moeten worden, en heb ik wel de werkelijke temperatuur van de kamer in beeld. 

1 persoon vindt dit leuk
@Milou, prima advies. Bedankt voor deze workaround.

Inderdaad een van de betere workarounds, maar het doet niets af aan het feit dat er in dit forum al jarenlang gevraagd wordt om een echte oplossing. Er zijn meerdere posts over dit onderwerp en zowel Arjan als Kodjo hebben al jaren geleden aangegeven het een goed idee te vinden. De workaround van Kodjo: zet de TS op pauze en dim dan het display naar 0% is uiteraard zinloos. Is het zo moeilijk om in de pauzestand gewoon de temperatuur te blijven weergeven in plaats van het huisje? Of desnoods beide?

We hebben twee standen nodig: a. zomerstand, waarin de CV uit is en wel heet water wordt gemaakt. b. vakantiestand: geen heet water en temperatuur op 12C. 

Dit is het missende feature, ik hoop dat het nog eens komt. 

@Frank Scholtens - kun je voor de vakantie niet gewoon in de kalender een paar blokken met de anti-vorst stand maken? voor een paar weken is dat toch wel te doen? Dan houden we dit topic (en de andere topics met hetzelfde verzoek) een beetje overzichtelijk: een "pauze" stand waarbij niet het huisje in de display staat maar gewoon de temperatuur. 

Aanmelden of registreren om een reactie te posten