Nieuw onderwerp beginnen

Plug in voor Home Assistant

Zijn er al ideeen om een plug-in te schrijven voor Home Assistant ? https://home-assistant.io/.

Lijkt me een goede set voor ThemoSmart ... gratis reclame als je daar in het lijstje komt te staan. 

Mzzz. heb besloten om mijn Thermosmart te verkopen. Geen home-assistant integratie ... gemiste kans. ook google home staat niet in de integratie lijst. jammerz

Erg jammer inderdaad.

Heel graag een plugin voor Home Assistant inderdaad.

Google Assistant / Google Home integratie is haast een must anno 2018. Steeds meer producten hebben het en ook dit voorjaar komt Google Assistant / Google Home officieel uit in Nederland en dus ook in de Nederlandse taal. Integratie met Amazon Alexa is er al, de API ondersteund dus al voldoende functionaliteiten.

Dat kunnen jullie echt shaken hoor. Als je naar de Linkedin profiles van Thermosmart personeel kijkt, in combinatie met de non-activiteit op dit forum kom je tot de conclusie dat dit product helaas dood is.

Wel jammer, want de functionaliteit, open API (hoewel alleen via cloud) en GEEN belachelijke abo-kosten zijn zeer goed.

Overigens heb ik integratie met Home Assistant thuis prima werkend, al is het vrij basic. Ik gebruik het alleen om te switchen tussen Home en Away modes. Voor mij eigenlijk het enige wat ik nodig heb.

Dit kan je dus maken door gebruik te maken van de API (aanvragen key duurde ongeveer een maand...) in combinatie met de script switches in HASS.

Ik heb zelf een Google Home Mini aan m'n muur hangen die ik vooral gebruik voor het bedienen van mijn Philip Hue verlichting en nu dan ook de ThermoSmart. Ik heb dit opgelost door verschillende Google Assistant spraak commando's aan te maken in IFTTT en dan bijvoorbeeld de ThermoSmart een temperatuur te geven op basis van een variabele (“OK Google, set temperature to 17.5 degrees.” Waar 17.5 dus de variabele is), of de thermostaat op Away (pauze) of Home te zetten. Dit voldoet aan 75% van mijn wensen. Met native Assistant integratie zullen je spraak commando's wat flexibeler zijn omdat Google ze dan interpreteert voor je, en ook zou hij dan bruikbaar zijn in de “Routines” die deze week/maand uitkomen voor Google Assistant en Home. Zo kan je met routines bijvoorbeed zeggen, Hey Google I am Home. De Assistant kan dan je licht aanzetten, temperatuur instellen en de TV aanzetten, etc. Maar dan moet de thermostaat wel met de Assistant gekoppeld kunnen worden.

Ook zouden meer features toegepast kunnen worden. Door bijvoorbeeld aan de assistent de huidige temperatuur van de kamer op te vragen. Dit zijn waardes die je volgens mij via de API al kan uitlezen. dus technisch moet dit zeker haalbaar zijn.

Al met al ben ik er blij mee en tot nu toe zeker een tevreden klant. Het is een jong product dus ik hoop dat de integratie nog komt, of een mobile app met dezelfde functionaliteit als de web-portal zou ook leuk zijn.

Oja IFTTT is ook een goede optie natuurlijk, gebruik ik zelf voor de Roomba, want de HASS Roomba module werkt niet met mijn Roomba 695.

Overigens lijkt mij het wat overbodig om Google Home te vertellen dat je thuis bent, daar heb je toch de vele LAN/MAC presence detection components voor :)

Hoi Barry,

Zou ik van jou de ifttt kunnen gebruiken die jij hebt gemaakt.

Ik ben nog aan het uitzoeken hoe ik met ifttt om moet gaan.

Het zou mij eerst erg helpen.

gr Arnold 

Hoi Arnold,

Ik heb in het topic "IFTTT Google assistentb applet" screenprints van de IFTTT apples gepost die ik gemaakt heb en gebruik. Ze werken erg goed.

Toch duim ik nog voor native Google Assistant ondersteuning.

1 persoon vindt dit leuk

dankuwel :D

Ik zou ook wel ondersteuning willen voor de homeassistant!

Ik gebruik nu wel ifttt maar zou toch de voorkeur geven aan google assistant. Als je weet dat er al 700 miljoen huishoudens een assistent hebben en de verwachting tegen 2021 om en bij de 1,8 miljard dan zou ik als fabrikant toch weten welke richting ik zou uitgaan. Veel mensen haken ook bij sonos af omdat hun integratie van google home veel te lang aansleept.
Aanmelden of registreren om een reactie te posten