Soms lukt het niet om de ThermoSmart online te krijgen. De uil blijft boos kijken, het weer komt niet goed op de portal en de kamertemperatuur op de portal komt niet overeen met die op de ThermoSmart. 

Meestal is het een probleem met de wifi-modem die zich niet helemaal aan de specificaties houdt. Het blijkt dat de ThermoSmart met routers van een "echt" merk geen problemen heeft, maar wel met de give-a-way routers van providers. Veel mensen hebben nog wel ergens een airport o.i.d. liggen. Als je die gebruikt zijn alle wifi-problemen snel verdwenen.



Uiteindelijk zijn er 3 oorzaken waardoor er geen wifi-verbinding tot stand komt:

    1. Niet het juiste wachtwoord ingevoerd bij het maken van de wifi verbinding.
    2. Een router waar de ThermoSmart moeite mee heeft.
    3. Geen vast kanaal ingesteld op je router. De ThermoSmart heeft een vast kanaal nodig.


      Druk kort op de resetknop onderop de ThermoSmart. Kijk naar de tekst die voorbij komt. 


      Hier zijn twee mogelijke uitkomsten: 

      1. Als het SSID niet de naam van je netwerk weergeeft heb je een fout wachtwoord ingegeven bij het maken van de wifi verbinding. Hier vind je hoe je de wifi verbinding van de ThermoSmart opnieuw moet maken.
      2. Als het SSID wel de naam van je netwerk weergeeft en IP adres 169.254.1.1 heeft de ThermoSmart moeite met deze oudere router. Hieronder kan je vinden hoe je de router moet instellen om wel een goede verbinding te maken. 

        LET OP: in deze situatie hoef je niks meer te doen op je ThermoSmart. Nadat de modem goed is ingesteld kan je de ThermoSmart even stroomloos maken om de wifi verbinding opnieuw tot stand te brengen.


      Voor een goede wifi verbinding is het belangrijk dat je modem als volgt staat ingesteld:

      1. De router moet in ieder geval wifi-b/g ondersteunen. Zet je modem bij voorkeur op wifi-b/g of wifi-b/g/n. n wordt alleen ondersteund op de 2,4 ghz band!
      2. Kies een vast kanaal (channel), laat de modem dus niet automatisch een kanaal kiezen. Mocht je wel een vast kanaal hebben gekozen en er zijn veel netwerken in je omgeving, dan kan het zijn dat het gekozen kanaal te zwak is en door de omgeving wordt weggedrukt. Probeer daarom ook andere vaste kanalen om te kijken waar de sterkste verbinding zit. Kies bij voorkeur niet voor kanaal 1, 12 of 13 omdat deze nog wel eens kunnen storen.
      3. Op de router (of elders in het netwerk) moet een DHCP server actief zijn.
      4. Gebruik, in plaats van de combinatie modus WPA/WPA2 alleen WPA2.
      5. Gebruik PSK (Pre-Shared Key) voor de encryptie.


      Als bovenstaande niet lukt willen we je sterk aanraden om:

      • je modem te resetten naar de fabrieksinstellingen.
      • Kies voor WPA2 met PSK als beveiliging en AES (geen AES+TKIP) encryptie.
      • Kies een router wachtwoord zonder leestekens. In combinatie met sommige routers blijkt de ThermoSmart hier niet mee overweg te kunnen.


      ThermoSmart en diverse modems:

      TP-Link Archer X2600

       

      Schakel de WMM functie uit. Start hierna de router opnieuw op. Klik daarnaast de ThermoSmart even los en vast. 

      Fritz!box

      Fritz!box Fon WLAN 7170:


      Zet encryptie op WPA2 in plaats van WPA/WPA2: Settings -> WLAN => Security => WPA mode: WPA2 (CCPM).

      KPN

      Experia Box V9:


      Werkt met standaard instellingen

      Experia Box V8

      1. Onder menu 'Start => WLAN => Settings' moet je 'Channel' zetten op alles behalve kanaal 1, 12 en 13
      2. Onder menu 'Start => WLAN => Settings' moet je 'Enable Authorized ARP' op 'OFF' zetten
      3. Onder menu 'Start => WLAN => Security' moet 'Allowed Client Type' op 'WPA2 Only' gezet worden

      Na 1,2 en 3 de Experia Box even uit zetten en na 15 sec weer opstarten.

      Experia Box Arcadyan ARV 7519

      
      Onder menu 'Start => WLAN => Security' moet 'Allowed Client Type' op 
      'WPA2 Only' gezet worden

      Experia Box ZTE


      
      Werkt met standaard instellingen
      

      Ziggo


      Ubee evw 3200

      1. WPA2-PSK beveiliging met AES+TKIP encryptie
      2. Bij voorkeur een vast kanaal (Channel) maar niet 1, 12 of 13.

      Technicolor TC7200


      In sommige gevallen maakt de ThermoSmart geen verbinding met deze router. Het blijkt dat het uitschakelen van de optie: Low Rate Limit de oplossing is. Deze optie kun je vinden in het instellingenmenu van de router onder: Draadloos > Draadloze basisinstellingen.


      Vodafone


      DrayTek Vigor2132FVn


      De ThermoSmart kan moeite hebben met verbinding maken met deze router. Dit komt omdat de router standaard enkel op de N band uitzend. De router ondersteund echter wel B/G band maar deze optie staat standaard niet aan. Via de helpdesk van Vodafone kun je vragen deze banden op afstand aan te laten zetten.