Op het scherm van de ThermoSmart staat "Password :-(" 


Meestal heb je in dit geval het wachtwoord van je WiFi netwerk verkeerd ingegeven. Let bij het ingeven van je wachtwoord op Hoofd- en kleine letters.


Soms is een van onderstaande punten er de oorzaak van dat de thermostaat niet online komt:

  1. controleer of je niet kanaal (channel) 12 of 13 gebruikt. Zet desnoods het kanaal vast op bijvoorbeeld 3,6 of 11.
  2. Sommige routers ondersteunen alleen de veiligste methode WPA2. Verander daarom de instelling in je modem van WPA/WPA2 naar enkel WPA2;
  3. als je een 2,4gHz en een 5gHz netwerk hebt, geef die dan 2 verschillende namen;


Als op het scherm van de ThermoSmart staat "Password :-(" dan moet je opnieuw beginnen met de procedure. Druk 3 seconden op de resetknop onderop de ThermoSmart. Op het scherm zal weer “Wifi :-(” getoond worden. De rest van de procedure hier volgen. 



De statusled blijft wit knipperen


Soms lukt het niet om de ThermoSmart online te krijgen. De uil blijft boos kijken, het weer komt niet goed op de portal en de kamertemperatuur op de portal komt niet overeen met die op de ThermoSmart. De statusled op de thermostaat knippert wit.

De verbinding met je Wifi netwerk is niet goed gemaakt. Als de LED blijft knipperen, controleer dan of de ThermoSmart een IP adres gekregen heeft. Druk hiervoor KORT op de reset knop onderop de ThermoSmart. daarna wordt de naam van je netwerk en een IP getoond. Als het IP adres 169.254.1.1 is dan is dit adres niet goed.

Waarschijnlijk is je netwerk ingesteld op “n” terwijl de ThermoSmart minimaal een “b/g” of “b/g/n” netwerk nodig heeft. Corrigeer dit in je router.

Als je het netwerk op”b/g” of “b/g/n” hebt ingesteld, druk dan 3 seconden op de resetknop onderop de ThermoSmart. Op het scherm zal weer “Wifi :-(” getoond worden.  Je kan nu de verbinding opnieuw tot stand brengen.



Uiteindelijk zijn er 3 oorzaken waardoor er geen wifi-verbinding tot stand komt:

  1. Niet het juiste wachtwoord ingevoerd bij het maken van de wifi verbinding.
  2. Een router waar de ThermoSmart moeite mee heeft.
  3. Geen vast kanaal ingesteld op je router. De ThermoSmart heeft een vast kanaal nodig.



Voor een goede wifi verbinding is het belangrijk dat je modem als volgt staat ingesteld:

  1. De router moet in ieder geval wifi-b/g ondersteunen. Zet je modem bij voorkeur op wifi-b/g of wifi-b/g/n. n wordt alleen ondersteund op de 2,4 ghz band!
  2. Kies een vast kanaal (channel), laat de modem dus niet automatisch een kanaal kiezen. Mocht je wel een vast kanaal hebben gekozen en er zijn veel netwerken in je omgeving, dan kan het zijn dat het gekozen kanaal te zwak is en door de omgeving wordt weggedrukt. Probeer daarom ook andere vaste kanalen om te kijken waar de sterkste verbinding zit. 
  3. Kies niet voor kanaal 12 of 13.
  4. Op de router (of elders in het netwerk) moet een DHCP server actief zijn.
  5. Gebruik, in plaats van de combinatie modus WPA/WPA2 alleen WPA2.
  6. Gebruik PSK (Pre-Shared Key) voor de encryptie.
  7. Kies een router wachtwoord zonder leestekens. In combinatie met sommige routers blijkt de ThermoSmart hier niet mee overweg te kunnen.


ThermoSmart en diverse modems

TP-Link Archer X2600

 Schakel de WMM functie uit. Start hierna de router opnieuw op. Klik daarnaast de ThermoSmart even los en vast.  

Fritz!box Fon WLAN 7170

Zet encryptie op WPA2 in plaats van WPA/WPA2: Settings -> WLAN => Security => WPA mode: WPA2 (CCPM).


Experia Box V10


Als op het scherm van de ThermoSmart de foutmelding "Password :-(" komt controleer dan het volgende:

  1. controleer of je niet kanaal (channel) 12 of 13 gebruikt. Zet desnoods het kanaal vast op bijvoorbeeld 3,6 of 11.
  2. de instelling in je modem van WPA/WPA2 naar enkel WPA2;
  3. als je een 2,4gHz en een 5gHz netwerk hebt, geef die dan 2 verschillende namen;
  4. Als je toch steeds "Password" fout op het scherm van de thermostaat krijgt, lijkt het te helpen om het 5gHz netwerk tijdelijk uit te zetten.



Experia Box V9

Werkt met standaard instellingen


Experia Box V8

  1. Onder menu 'Start => WLAN => Settings' moet je 'Channel' zetten op alles behalve kanaal 1, 12 en 13
  2. Onder menu 'Start => WLAN => Settings' moet je 'Enable Authorized ARP' op 'OFF' zetten
  3. Onder menu 'Start => WLAN => Security' moet 'Allowed Client Type' op 'WPA2 Only' gezet worden

Na 1,2 en 3 de Experia Box even uit zetten en na 15 sec weer opstarten.


Experia Box Arcadyan ARV 7519

Onder menu 'Start => WLAN => Security' moet 'Allowed Client Type' op 'WPA2 Only' gezet worden


Ubee evw 3200

  1. WPA2-PSK beveiliging met AES+TKIP encryptie
  2. Bij voorkeur een vast kanaal (Channel) maar niet 1, 12 of 13.


Technicolor TC7200

In sommige gevallen maakt de ThermoSmart geen verbinding met deze router. Het blijkt dat het uitschakelen van de optie: Low Rate Limit de oplossing is. Deze optie kun je vinden in het instellingenmenu van de router onder: Draadloos > Draadloze basisinstellingen.Vodafone


DrayTek Vigor2132FVn

De ThermoSmart kan moeite hebben met verbinding maken met deze router. Dit komt omdat de router standaard enkel op de N band uitzend. De router ondersteund echter wel B/G band maar deze optie staat standaard niet aan. Via de helpdesk van Vodafone kun je vragen deze banden op afstand aan te laten zetten.