Op het display van de ThermoSmart kunnen diverse foutmeldingen verschijnen:

  • OT communicatiefout: deze melding komt op het scherm als er sprake is van OpenTherm communicatie, maar dat er al 1 minuut geen data is ontvangen van de cv-ketel.

    Oplossing: dit is een zelf herstellende fout. Als de melding blijft verschijnen is het raadzaam om de bedrading tussen de ThermoSmart en de cv-ketel goed na te kijken. Behalve dat de bedrading overal goed vast moet zitten, mag de totale lengte niet meer dan 50 meter zijn en de weerstand per ader niet boven de 5ohm uitkomen.

    Als na het controleren van de bedrading de OT-fout blijft bestaan kan je proberen de ketel aan/uit aan te sluiten. Als aan/uit probleemloos blijkt te werken kan het zijn dat de ketel interface stuks is. Maak dan een support ticket aan en vermeld de stappen die je al ondernomen hebt. We kunnen dan zo nodig een vervangende ketel interface opsturen.
  • Ketel^ gevolgd door een nummer of :-(: dit is een melding van de cv-ketel dat er iets mis is. 

    Oplossing: Van vele fouten kan je hier opzoeken wat ze betekenen. Je kan ook in de handleiding van de cv-ketel opzoeken wat het nummer betekent. Vraag eventueel een installateur om hulp.